I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, April 13, 2011

Cinta yang selalu Mekar

Apabila cahaya menerangi hati manusia.. maka tenanglah hatinya.. apabila Allah saja menjadi tempat bergantung, maka tenang dan rasa cukuplah hidupnya..

setiap kekosongan yang dirasakan tidak selamanya.. apabila cinta Allah berbunga mekar di dalam taman hatinya.. kekosongan akan pergi meninggalkan perlahan-lahan..

Allah tidak pernah membiarkan dirimu sendiri.. tetapi Dia-lah yg sentiasa menemanimu saat kamu gembira dan berduka cita.. saat kamu terlupa dan juga saat kamu ingat pada-Nya..

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): Sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang Yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul." [Surah al-baqarah:186]


bertapa kasihnya Allah pada hamba-Nya.. apabila hamba-Nya melakukan dosa, Dia dtgkn musibah sebagai sebuah bentuk teguran.. supaya hamba-Nya tidak terus lalai dalam melakukn dosa keatas dirinya sendiri..

lalu, tidak perlulah kita merasakan bahawa kita sendiri di atas muka bumi ini, bumi ini milik-Nya.. segala yang terhampar di daratan dan di langit semuanya bertasbih kepada Dia.. mereka juga mahluk Allah seperti kita.. apakah wajar untuk kita mngatakan kita sendiri lagi?? fikirkanlah sebelum kita mengatakan sesuatu yang tidak sepatutnya kita katakan..

kita semuanya saling melengkapi, matahari dan bulan, bulan dan bintang, bintang dan orbitnya, orbitnya dan angkasa.. seperti itu juga kita.. panas dan hujan, hujan dan udara, udara dan oksigen, oksigen dan air, air dan manusia.. semuanya saling melengkapi.. begitu juga Allah menciptakan segala yg ada di muka bumi ini dengan berpasang-pasangan.. agar bisa melengkapi antara satu sama yg lain..

bertapa cantik dan indahnya perancangan Allah buat kita, malah perancangan utk seisi bumi ini.. subhanallah.. ~~sambil mendongak ke langit mata ini terpejam, lalu hembusan kesyukuran aku lepaskan..~~

Tidaklah selain Dia yg akan menyaksikan segala sesuatu.. dn Dia jugalah yang akan melakukan segala perhitungan..

ya Allah,
Kau bantulah aku menjaga diri dan maruah ku,
Kau bantulah aku dalam menjaga agama ku,
Jauhkanlah aku dari kelalaian yang merosak hati,
Jauhkanlah aku dari kefuturan yg hina,
Sesungguhnya aku terasa malu akan dosa-dosaku..

ya Allah,
Peliharalah wajahku dari fitnah,
Peliharalah lisanku dari umpatan yg keji,
Dan peliharalah hidayah yang telah Kau berikan untuk ku..
Sesungguhnya tiada Rabb selain Engkau yg aku sembah dan aku cintai..

Ameen..

No comments:

Post a Comment